Így rendezze be hálószobáját, hogy minden reggel kipihenten tudjon kelni

Családiházak.hu // 2019.03.06
Ahhoz, hogy kipihentnek érezze magát, nem csupán az alvással töltött órákat kell számolnia. Rengeteg tényezőtől függhet a jó alvás.

A kulcsszó a letisztultság, a hálószoba összes szegletében.

1. A hálószoba sztárja: az éjjeli szekrény

...és ebből sem a legegyszerűbb ikeás fadarab, ami a kezünk ügyébe kerül. Lehetőleg legyenek fiókjai vagy polcai, amelyek(b)en a mindenkori kozmetikai szereket és az olvasmányokat tárolhatja. A tetején csupán az elalvás előtt használt tárgyakat tárolja, tehát: olvasólámpa, az aktuális olvasmány, és ébresztőóra. (Pro tipp: a telefont ne tárolja a feje mellett alvás közben.)

Az éjjeli szekrény tetején csak a legszükségesebbeket tárolja

2. Kényelmes berendez(ked)és

Ne legyen zsúfolt a hálószoba. Ha reggel alig tud kikelni az ágyából helyszűke miatt, itt az ideje, hogy tegyen valamit ellene.

A nem szükséges bútorokat - ha lehetséges/szükséges - távolítsa el a szobából, az ágyat pedig helyezze a szoba egy jól szellőző szegletébe. A ruhatartóként használt széket leválthatja szobainasra.

Az ágymatrac minősége is természetesen sokat nyom a latba

Még az ágynemű is kulcsfontosságú szerepet játszik a nyugodt alvás létrejöttében: a legideálisabb a puha, jól szellőző, évszakhoz megfelelő vastagságú paplan és a nyaknak kényelmes párna.

3. Száműzze a kütyüket a hálószobájából

A TV mindaddig jó, ameddig mértékkel használjuk - csakúgy, mint a számítógép vagy az okostelefon esetében. Ha elalvás előtt folyamatosan a kütyüt bámulja, ne csodálkozzon azon, ha már reggel lestrapáltnak érzi magát.

Az elalvás előtti gépezést mellőzze - főleg az ágyban

De még ha nem is távolítja el az eszközöket, akkor is kerülje használatukat legalább 1-2 órával a lefekvés előtt. (Ha pedig nem tudja nélkülözni használatukat, ajánlott bekapcsolnia a legtöbb eszközön megtalálható éjjeli fény módot.)

4. A tiszta levegő

Itt a tavasz, jön a jó idő. Egyre több ideig szellőztethet anélkül, hogy kihűtené az egész lakást. A nyugodt alváshoz friss levegő és megfelelő hőmérséklet szükséges, az időjárás pedig pont a kezünkre játszik e tekintetben. Használja ki a kellemes tavaszi időt, és szellőztessen napközben.

Forrás

Csaladihazak.hu
Kövessen minket:

Facebook gomb
MTI hírfelhasználó