11 jótanács házeladáshoz

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Ezt olvassa el és profibb lesz mint az ingatlanosok többsége!

Egy ingatlan-közvetítő nélküli sikeres házeladáshoz az eladónak arra a kérdésre kell választ keresnie, hogy hol találja meg és hogyan keltse fel annak a vevőnek az érdeklődését, aki a legtöbbet kínálja majd ingatlanáért. A hirdetés mindennek az alapja; nem könnyű kitűnni a tömegből, de nem lehetetlen.

1, STAGING - az ingatlan felkészítése eladásra.

A ház felkészítése eladáshoz

Érdemes végiggondolni, milyen kisebb beruházásra lehet szükség, ami biztosan meg fog térülni a vételárban. Csöpögő csap megjavítása, üresen tátongó tiplik eltüntetése a falban, egy régi konyhaszekrény felújítása öntapadó, faerezetű matricával, penészfoltok eltüntetése, stb. Semmiféleképpen sem nyílászárócserét vagy fűtéskorszerűsítést kell érteni alatta, ugyanakkor néhány tízezret - nagyobb értékű ingatlan esetében százezret - célszerű lehet rákölteni a lakásra, hogy látszódjon rajta a rendszeres karbantartás nyoma.

2, SELEJTEZÉS
Minden háztartásban időről időre összegyűlik a “valamire majd jó lesz, nem dobom ki” holmik tömkelege. Viszont nem tesz jó benyomást az érdeklődőkre, ha egy lomtárba érkeznek. Itt a kiváló alkalom, hogy megszabaduljunk a felesleges dolgainktól. A limlomokkal együtt kiszanálhatjuk az évek óta fel sem vett ruhadarabokat is, amik csak a helyet foglalják a szekrényben. Nem kell megijedni, ha hirtelen kiüresednek a tárolóhelyek, egy kis idő és minden “magától” feltöltődik.

3, NAGYTAKARÍTÁS
A pók a király palotájába is beköltözik, hát még egy rendes lakásba. Egy idő után pedig olyan izmos, plafonról lelógó hálómaradványokat hagy maga után, amin még Tarzan is átlendülne egyik helyiségből a másikba… Viccet félretéve, ez alkalommal érdemes a mennyezetről, sarkokból, szűk helyekről lepókhálózni, szekrény tetejét is portalanítani, ablakot pucolni, konyhapadlót felsúrolni, fürdőszobafalról vízkövet letakarítani, stb. Lehet, hogy nem a legmodernebb a ház, de amennyiben tiszta, sokkal tetszetősebb és kívánatosabb mint egy újszerű, amiről süt az igénytelenség és ragad a kosztól.

4, FÉNYKÉPEZÉS
Alapelv, hogy verőfényes, napsütéses időben kell a fényképeket készíteni. Célszerű egy-két dizájnos asztaldíszre is beruházni, virágokat tenni a vázákba, gyertyákat, mécseseket a fürdőszobába, stb. A kertben a pázsit legyen frissen nyírva, a konyhakert kigazolva, a virágok virágba borulva… Utóbbit télen nehezebb megoldani, ezért jobb a kerti képeket tavasszal ellőni. Családtagok ne maradjanak a képeken, a házi kedvencek sem feltétetlnül előnyösek, hiszen előfordulhat, hogy a vevő pont allergiás rájuk. Nem kell spórolni a képekkel, később a legjobbakból lehet 10, 15, 30 darabos “csomagokat” készíteni, attól függően, hol, mennyi képet lehet feltölteni. A bélyegkép különösen fontos: legyen figyelemfelkeltő és vonzó, hiszen ez alapján fogják megnyitni a hirdetést; akár több verziót is lehet tesztelni, melyik lesz a legeredményesebb.

5, HIRDETÉSI SZÖVEG
A hirdetésszöveg megírásakor kiemelt figyelmet kell fordítani a címre és az alcímre, hiszen ez az, ami az előképen kívül első pillantásra felhívja magára a figyelmet - vagy nem. A szövegtörzsből érdemes többféle hosszúságút is megfogalmazni.

A hirdetési szövegnek alábbi tényeken kívül leginkább azt kell megválaszolnia, hogy

miben jobb ez a ház a környéken található összes többinél,

miért emellett kell a vevőnek döntenie.

  • Irányár
  • Hasznos alapterület
  • Szobák száma
  • Dohányzók vagy nem dohányzók lakták
  • Ingatlan típusa
  • Állapota
  • Emeletek száma
  • Telekméret
  • Utcafront szélessége
  • Telek hossza
  • Garázs
  • Melléképület
  • Előkert, oldalkert
  • Építés éve
  • Falazat
  • Belmagasság
  • Fűtés
  • Víz, tető és hőszigetelés
  • Különleges műszaki megoldások
  • Helyiségek padló -és falburkolatai
  • Egyéb extrák
  • Elérhetőségek megadása

Legyen benne az ingatlanhoz a körítés: a kilátás leírása, környék leírása, kedves, csendes szomszédok megemlítése, fontos pontok célcsoportok szerinti kiemelése, kinek lehet ez ideális otthon. Ha pl. egy többgenerációs családi házról van szó, akkor a nagycsaládos pontokat kell kiemelni, mint az óvodák, iskolák, gyógyszertárak, közlekedés, stb.

6, ALAPRAJZ KÉSZÍTÉSE

A ház alaprajza elengedhetetlen eladáshoz


A legprofibb képek és leírás mellé is kell, hogy legyen hozzá kiegészítésképpen alaprajz a házról. Ez segít a vevőnek, hogy beleképzelje magát az eladó ingatlanba. Nagyobb kert esetén érdemes megfontolni, hogy a telekről is készüljön felülnézeti rajz a fákról, bokrokról, különböző felületekről.

7, IRÁNYÁR MEGHATÁROZÁSA
Nagyon nem lehet mellélőni, ha egy gyors rákereséssel az eladó lecsekkolja a konkurencia árait és a látottak alapján behatárolja a sajátjának az értékét. Sajnos a tulajdonos anyagi nehézsége nem ok arra, hogy irreálisan magas irányárat szabjon az ingatlannak. Sőt, a legkisebb utalás a megszorultságra, adu ász lehet a vevő kezében, ami okot ad neki arra, hogy lealkudja az árat.

8, HIRDETÉSFELADÁS
Elsőként természetesen a csaladihazak.hu-ra, de más források is igénybe vehetők, van választási lehetőség bőven.

9, HIRDETŐTÁBLA A HOMLOKZATRA
Ha folyamatosan lakott az ingatlan, jó ötlet, ha az eladó kihelyez egy táblát a homlokzatra (ELADÓ HÁZ! Telefonszám), hiszen aki költözni szeretne, szüntelen keresi a lehetőségeket és akár jártában-keltében meg is akadhat a szeme az eladó házon és már csenget is. Ha épp senki nincs is otthon, a telefonszámot még felírhatja. Tábla nélkül biztos nem tudta volna, hol érdeklődjön. Ráadásul előfordulhat, hogy pont a szomszéd fogja megvásárolni a házat az egyik családtagnak, akit szeretne a maga közelében tudni.

Hirdetőtábla a  homlokzatra nagy segítség házeladáshoz

10, ÉRDEKLŐDŐK FOGADÁSA, MUTATÁSOK
A rendet és a tisztaságot érdemes folyamatosan fenntartani, sose lehet tudni, mikor esik be a Nagy Vevő. Próbálja meg az eladó megtalálni az ingatlannak azt a pontját, ami egyedülálló, amibe az ideális vevő bele tud szeretni, amire aztán az egyeztetések során mindvégig rájátszhat, ill. ami képes lesz több gyengeséget vagy negatívumot is háttérbe szorítani. A vevők többsége érzelmi alapon dönt a vásárlások során.

11, ÁRALKU
Egy ingatlaneladáskor nem csak az ár számít, holott ez lesz természetesen a legfontosabb szempont. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a vevő milyen pénzügyi forrásból és mikor fizet. Nyerő lehet, ha valaki zsebből tud. Előfordulhat viszont, hogy érdemes kivárni egy másik vevőt, aki többet ad az ingatlanért, ha az eladónak nem sürgős a tulajdonváltás.


Az ingatlan apróhirdetésen és az online hirdetésfeladáson kívül létezik még más

lehetőség is az ingatlan-hirdetés felturbózására, ill. a ház gyorsabb eladására.

 

Ezekből következő cikkünkben dobunk fel néhányat.


<< Előző

3 érv az ingatlanos nélküli házeladás mellett

Következő >>a

3 + 1 tanács ingatlanhirdetésünk felturbózására